מה הופך לוגו לכל כך חשוב?
אנחנו רואים פעם אחר פעם עסקים רבים שמתחילים עסק ובמקום ליצור לוגו לעסק אצל מעצב מקצועי הם בוחרים ליצור איזשהו לוגו פשוט וחובבני בעצמם. בעלי עסקים אלו לא מצליחים להבין כמה חשוב הלוגו של העסק וכמה השפעה יש לו לעיתים על ההצלחה שלכם.
במאמר הבא דבר קצת על למה הלוגו של העסק כל כך חשוב עבור עסקים חדשים ולמה התנהלות ללא לוגו או עם לוגו חובבני יכולה להשפיע לרעה על התדמית של העסק ועל מה שהלקוחות חושבים עליהם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
איך הלוגו משפיע על תדמית העסק?
אז בואו ונתחיל ונדבר על איך הלוגו משפיע על התדמית של העסק. קודם למי שעדיין לא יודע מה זה לוגו הוא בעצם אלמנט גרפי שמכיל את שם העסק ולעיתים גם סמליל וסלוגן קצר שמתאר את פעילות העסק.
כאשר עסק חדש או וותיק מתנהל ללא לוגו זה נתפס בעיני הלקוח באופן מאוד חובבני. כאשר אין לעסק אתר אינטרנט או עמוד פייסבוק עסקי או כל נוכחות דיגיטלית ברשת זה מוריד באופן משמעותי את התדמית של העסק. למשל אם תעשו חיפוש על שם העסק ולא תמצאו שום אזכור עליו אתם תתחילו לחשוב שמדובר בעסק לא רציני.
בצורה דומה כך גם הלוגו משפיע על התדמית. כאשר אתם מתנהלים בלי לוגו שהוא האלמנט הבסיסי ביותר שיש לעסק אז אתם מתנהלים בצורה מאוד חובבנית. ללקוחות מסוימים זה לא יפריע ולאחרים זה כן ואולי זה יהיה ההבדל בין אם הלקוח יבחר בעסק שלכם או בעסק אחר.
בעיה חמורה עוד יותר מתרחשת כאשר במקום לפנות אל מעצב לוגו מקצועי שיסייע בתהליך של עיצוב לוגו לעסק אנשים מסוימים מחליטים ליצור את הלוגו בעצמם. כאשר אתם בוחרים לעצב את הלוגו בעצמכם והלוגו נראה חובבני ולא מקצועי זה יותר גרוע מהתנהלות ללא לוגו בכלל.
למה חשוב ליצור לוגו מקצועי מההתחלה?
בפסקה קודמת הסברנו על התדמית השלילית שנוצרת משימוש בלוגו לא מקצועי וכעת נדבר על אפקטים שליליים נוספים של התנהלות עם עיצוב לוגו חובבני.
במידה ואתם מתחילים תהליך של מיתוג עסקי בתהליך הזה אתם יוצרים אלמנטים גרפיים שונים שישרתו את העסק נאמה בשנים שיבואו. לעיתים מדובר על עיצוב חתימה למייל, נייר מכתבים, שלט לעסק, כרטיסי ביקור וכו'…
כאשר אתם משתמשים בלוגו חובבני ואתם מדפיסים את הכלים הללו ברגע שהעסק יהפוך ליותר רציני וברגע שתעצבו לוגו חדש ולא חובבני אתם תצטרכו להדפיס את הכל מחדש ולשנות את הלוגו הקיים בכל מקום שבו פרסמתם אותו.
כאשר מדובר על עסק עם מוצרים פיזיים כמו חברת בגדים, או עסק שמוכר מוצרים עם שמכילים את הלוגו המשמעות וההפסד יהיו גדולים בהרבה כאשר צריך לשנות לוגו לכל המוצרים שהעסק מייצר.